Jak pozycjonować stronę w Google

Pozycjonowanie jest zespołem działań, celem których jest poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania. To cały proces wymagający odpowiedniej wiedzy i czasu, a o tyle skomplikowany, że obecnie algorytmy wyszukiwarek mają coraz mniej trudności z wyłapywaniem nieprawidłowości. Co zatem robić i na co zwracać uwagę, by można było mówić o skutecznym pozycjonowaniu?

Liczy się treść

Na okoliczność omawiania zagadnień dotyczących pozycjonowania nieustannie powraca kwestia jakości treści zamieszczanych na stronie. Powinny być one unikalne oraz wartościowe z punktu widzenia czytelnika – wtedy większa jest szansa, że będzie on odwiedzał stronę częściej i dzielił się z innymi informacjami na niej znalezionymi, np. poprzez udostępnienie postów. Również i wyszukiwarka Google docenia dobre jakościowo treści. Ważne jest przy tym to, by wpisy na stronie ukazywały się systematycznie.

Odpowiednie słowa kluczowe

Stosowanie odpowiednich słów kluczowych jest niezbędne w kontekście optymalizacji strony dla wyszukiwarek internetowych. Zamieszcza się je nie tylko w poszczególnych wpisach, ale także w tytule i opisie strony, w adresie URL etc. Nie wolno jednak przesadzić z ich ilością, bo Google nałoży na stronę filtry, traktując ją jako spam.

Budowanie sieci linków

Wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania nie ma bez linkowania. Dla przykładu profesjonalny link building realizowany przez agencję Sofista obejmuje zakresem szereg czynności – na budowie własnego zaplecza strony zaczynając, a kończąc na zamieszczaniu linków na forach, blogach, w katalogach stron itp.

Kod i struktura strony

Kod i struktura strony nie są co prawda widoczne po wejściu na nią, ale także i ten obszar odgrywa niebagatelną rolę. Spośród prowadzonych tu działań wymienia się m.in. stosowanie przyjaznych adresów, zainstalowanie kodów Google Analitycs, opcję w postaci głębokiego linkowania etc. Warto przy tej sposobności nadmienić, iż na stronie należy zamieszczać tylko to, co jest niezbędne. Niepotrzebne elementy odciągają uwagę odbiorców oraz wydłużają czas ładowania strony, co odbija się niekorzystnie na jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Opisywanie elementów graficznych

Elementy graficzne – np. zdjęcia – zamieszczane na stronach nie są widoczne dla wyszukiwarek. Zaleca się zatem dodawanie do nich opisów – do tego najlepiej wykorzystywać słowa kluczowe.

About redaktor