Tworzenie nazw

Pozytywny wizerunek to jeden z najważniejszych aspektów funkcjonowania każdej firmy. To on w dużej mierze decyduje o jej pozycji na rynku oraz o tym, jak jest postrzegana przez klientów. Na wizerunek składa się wiele elementów – wśród nich znajduje się nazwa.

Stworzenie dobrej nazwy dla firmy jest w praktyce bardzo trudnym zadaniem. Spełnionych musi przy tym zostać kilka istotnych warunków, o czym można przeczytać np. tu: http://www.sofista.com.pl/site,Copywriting,Naming.html. Nie bez powodu zatem tworzenie nazw firm często powierzane jest specjalistom, którzy temat ten znają od podszewki i doskonale rozumieją mechanizmy jego funkcjonowania.

Zabierając się za tworzenie nazwy, trzeba mieć na uwadze kilka istotnych aspektów. Wszystko należy dokładnie przemyśleć, by uniknąć popełniania błędów – ich naprawienie nie zawsze jest później możliwe. W tym przypadku pośpiech jest bardzo złym doradcą. Przede wszystkim nazwa musi być adekwatna do tego, czym firma się zajmuje i w jakiej branży działa. Łatwiej wówczas przychodzą odpowiednie skojarzenia. Nie jest wskazane, by była długa i zawierała trudne do wymówienia czy napisania słowa. Im prostszy i celniejszy przekaz, tym lepiej. Pod kątem nazwy należy też sprawdzić dostępność domeny internetowej oraz uzyskać informację na temat tego czy nazwa nie jest już opatentowana.

About redaktor